by

Hantle do treningu i ich zalety

Hantle to chyba najbardziej oczywisty sprzęt do treningu. Ta forma obciążenia znana jest od starożytności, a raz z rozwojem technologii i potrzeb konsumentów powstały różne rodzaje tego uniwersalnego sprzętu. Poznaj zalety treningu z hantlami.

Hantle stałe i ich rodzaje

Jak się okazuje hantla, hantli nie równa i w zależności od technologii uzyskamy różne cechy. Podstawą są hantle stałe żeliwne pokryte jakąś ochronną warstwą zewnętrzną, która będzie zabezpieczać przed uszkodzeniem zarówno sam sprzęt jak i podłoże, na które być może upadnie. Ten rodzaj jest najczęściej spotykany na siłowni, a zakres ciężaru może wahać się od 1 do 50 kg. Poza tym możemy spotkać hantle w całości pokryte neoprenem lub winylem, ale zwykle nie są one cięższe niż 5kg. To popularne rozwiązania używane na zajęciach grupowych. Do użytku domowego można się pokusić o dużo tańszą wersję z wypełnieniem betonowym, ale to każde uderzenie grozi potłuczeniem się wypełnienia.

Hantle stałe vs hantle regulowane

Hantle same w sobie są świetnym sprzętem do treningów, z których korzystać można niezależnie od wieku, poziomu wytrenowania, czy celu aktywności fizycznej. Niestety posiadanie takiego sprzętu w domu, w różnych wariantach wagowych oczywiście musi zająć odpowiednio dużo miejsca. Pewnym rozwiązaniem tego problemu są hantle regulowane. W tym wypadku na coś przypominającego bardzo krótką sztangę zakładamy odpowiednie dla nas talerze i w ten sposób możemy dostosować masę sprzętu do swoich potrzeb. To rozwiązania, oszczędza miejsce i na pewno jest zdecydowanie praktyczniejsze w warunkach domowych, szczególnie, jeżeli zakres wymaganych dla nas obciążeń bardzo się różni w zależności od ćwiczenia. Niestety są też wady. Zmiana obciążenia zabiera trochę czasu, a dodatkowo ten sprzęt zwykle jest mniej trwały, zwłaszcza jeżeli wybierzemy coraz popularniejsze hantle, w których obciążenie można szybko wpiąć i wypiąć na tzw. klik.

Hantle stałe w treningu

Hantle nadają się do treningu całego ciała. Na siłowniach korzysta się z nich głównie podczas ćwiczeń klatki, barków i ramion, a w treningu dolnych partii ciała stanowią raczej uzupełnienie lub ciekawą alternatywę. Co ciekawe hantle o stosunkowo małym ciężarze mogą służyć do treningu wytrzymałościowego. W tym wypadku duża ilość powtórzeń, wykonanych w szybkim tempie wspomoże budowanie wytrzymałości i elastyczności mięśni.


Categories:
adwokat łódź rozwód